Όμιλος θεάτρου

ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ

     Kατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023 στο Παλλατίδειο Γυμνάσιο Σιδηροκάστρου συστήθηκε μαθητικός θεατρικός όμιλος μετά από πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών  Δομουχτσή Ελένης και Ουζούνη Στεργιανής με τίτλο :

«Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ ΣΤΟ ΣΑΝΙΔΙ»

Τα μέλη του ομίλου ήταν μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης . Δύο ώρες κάθε εβδομάδα συγκεντρώνονταν και σταδιακά άρχισαν να έρχονται σε επαφή με το θέατρο ,την ιστορία , τη δημιουργική  γραφή και μέσα τεχνικής  υποστήριξης . Τελικός στόχος ήταν η πραγματοποίηση θεατρικής παράστασης με τίτλο ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ,Ο ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΧΑΣΕ .  

–  Οι γνωστικοί στόχοι του ομίλου έφεραν τους  μαθητές σε επαφή με τη θεατρική τέχνη και τους ώθησαν  να εκτιμήσουν και να αξιολογήσουν τις δυνατότητές τους, τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους .Επίσης  έμαθαν να αναγνωρίζουν το ιστορικό γεγονός , κατανόησαν τις συνέπειές του μέσα από τη θεατρική τέχνη και  μελετήσαν  τα στοιχεία που συνδέουν τα ποικίλα πεδία της ανθρώπινης δραστηριότητας στο παρελθόν .Οδηγήθηκαν  ακόμη  στο να κατανοούν την ποιότητα μιας θεατρικής παράστασης σχετικά με την υποκριτική τέχνη μέσα από την άρθρωση ,τη σκηνογραφία, την ενδυματολογία ,τη στάση του σώματος ,την έκφραση.

-Οι μαθητές απόκτησαν δεξιότητες όπως να προσεγγίζουν την ιστορία με την ενσυναίσθηση, να αναπτύσσουν την ικανότητα ενσυναισθητικής κρίσης, να ενισχύουν την κριτική τους σκέψη, να οργανώνουν αποτελεσματικά το χρόνο τους, να εφαρμόζουν τις στρατηγικές ανάπτυξης της υποκριτικής τέχνης, να  σχεδιάζουν τις δράσεις τους σύμφωνα με το διαθέσιμο χρόνο τους. Κατάφεραν να αποδεικνύουν στον εαυτό τους ότι μπορούν μέσα από την προσπάθεια να ανακαλύψουν πρόσθετες δεξιότητες τους και να πετύχουν τον τελικό τους στόχο, να  συμμετέχουν σε δραστηριότητες που απαιτούν συνεργασία και επικοινωνία με άλλα άτομα και να αναπτύσσουν την δημιουργική σκέψη και δράση με την άμεση συμμετοχή, το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας.

-Οι μαθητές υιοθέτησαν συμπεριφορές : κατανόησαν τη χρησιμότητα της λογοτεχνίας που αναδεικνύει την ιστορία, αναγνώρισαν το δικό τους ταλέντο αλλά και των συνεργατών – συμμαθητών τους στη συγγραφική τέχνη -όσον αφορά τους θεατρικούς διαλόγους -αλλά και στην σκηνοθεσία, την ενδυματολογία και την ηχοληψία. Επιπλέον εξοικειώθηκαν με την άσκηση της κριτικής σκέψης και της ιστορικής συνείδησης, ενθαρρύνουν τον εαυτό τους αλλά και τους συμμαθητές τους να ερευνούν, να ανακαλύπτουν και ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στον άνθρωπο ,την ιστορία ,την παράδοση μας ,την εθνική μας ταυτότητα.

-Η δράση του ομίλου ολοκληρώθηκε με την πραγματοποίηση τριών παραστάσεων:

 1 η θεατρική παράσταση: Παρασκευή ,24 Μαρτίου 2023 ,στα πλαίσια της γιορτής της 25ης Μαρτίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γυμνασίου Σιδηροκάστρου.

  2 η θεατρική παράσταση: Τετάρτη ,5 Απριλίου ,στα Δημοτικά σχολεία του Σιδηροκάστρου στην

αίθουσα εκδηλώσεων του Γυμνασίου Σιδηροκάστρου.

 3 η θεατρική παράσταση: Παρασκευή 7 Απριλίου στο 1ο Γυμνάσιο Σερρών στα πλαίσια διασχολικής  συνεργασίας.

Φωτογραφικό υλικό είναι αναρτημένο στο ιστολόγιο των εκπαιδευτικών του ομίλου:

« Συνοδοιπόροι στη σχολική ζωή».

    Συνεργάτες και  υποστηρικτές  του έργου του ομίλου υπήρξαν ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων  του Παλλατιδείου Γυμνασίου Σιδηροκάστρου , η Ιερά Μητρόπολις Σιδηροκάστρου, το  1ο Γυμνάσιο Σερρών, τα τρία Δημοτικά σχολεία Σιδηροκάστρου, οι χορηγοί/ επαγγελματίες της αγοράς  του Σιδηροκάστρου, το ΚΤΕΛ Σερρών, η  Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης Ροντίδη .

Αποτίμηση του έργου του ομίλου μέσα από τα μάτια των μαθητών-μελών του ομίλου

Ιωάννης Α2
Με τη συμμετοχή μου στον όμιλο έμαθα πως είναι να είσαι ηθοποιός και είναι πραγματικά δύσκολο. Επίσης έκανα γνωριμίες στο 1ο Γυμνάσιο Σερρών εκεί όπου παίξαμε την παράσταση .Του χρόνου σίγουρα θα ξανά δηλώσω συμμετοχή.

Ηλίας Β1
Μέσα από τη συμμετοχή μου στον όμιλο αποκόμισα πολλά θετικά οφέλη .Αρχικά γνώρισα πολλά παιδιά και σύναψα φιλικές σχέσεις μαζί τους. Επιπλέον ήρθα σε επαφή με τα συναισθήματά μου και κατάφερα να τα διαχειρίζομαι καλύτερα και σε βάθος .Τέλος πιστεύω πως μέσα από τη συμμετοχή μου κατάφερα να εκφράζομαι καλύτερα. Πολλές αναμνήσεις και στιγμές γεμάτες γέλιο που σίγουρα θα μείνουν αξέχαστες.

Ματέι Β1
Μία εμπειρία πολύ ωραία κι αν μπορούσα θα το είχα ξανακάνει. Μου άρεσε πολύ!

Μιχαήλ Β1
Κέρδισα φίλους, γέλιο ,αστείες στιγμές, περηφάνια , ευχαρίστηση και γνώσεις

Γιώργος Β1
Γνώρισα καινούργια παιδιά από το σχολείο μου. Έκανα γνωριμίες με παιδιά από τις Σέρρες. Απέκτησα καινούργιες δεξιότητες και κοινωνικοποιήθηκα. Τέλος πέρασα αξέχαστες στιγμές.

Βασιλική Β2
Από τη συμμετοχή μου θεωρώ ότι κέρδισα μία παρέα .Πιο συγκεκριμένα γνωρίζομαι με τα παιδιά αλλά δεν ήμασταν κοντά , ενώ τώρα έχοντας μοιραστεί κάποιες χαρούμενες στιγμές έχουμε να μιλάμε για κάτι επιπλέον. Αυτή ήταν μία προσπάθειά μου να μάθω να μην αγχώνομαι τόσο πολύ αλλά δυστυχώς ήταν ανεπιτυχής.. Τέλος νομίζω πως ξεπέρασα τον εαυτό μου , όταν έπαιζα το ρόλο της μητέρας που χάνει το παιδί της και είναι μία εμπειρία που δεν θα ξεχάσω.

Άγγελος  Β2
Από αυτόν τον όμιλο κέρδισα αρκετές καλές αναμνήσεις όπως και φιλίες και πέρασα πολύ καλά στις Σέρρες.
Κέρδισα επίσης ωραία συναισθήματα, γιατί δεν υπήρχαν παρεξηγήσεις και είχε πλάκα.

Άννα Γ1

Στον όμιλο συνεργάστηκα με πολλούς ανθρώπους και έκανα πολλές καινούργιες φιλίες .Ήταν πολύ καλή εμπειρία και δεν μετανιώνω που αποφάσισα να μπω σε αυτόν τον όμιλο!

Ελισάβετ  Γ1

Από τη συμμετοχή μου στον όμιλο κέρδισα φιλίες και παρέες με άλλα άτομα του σχολείου. Επίσης κέρδισα μία μεγάλη εμπειρία στο χώρο του θεάτρου μαθαίνοντας πολλά πράγματα για το πώς λειτουργεί.

Μυρτώ  Γ3
Έζησα φοβερές εμπειρίες μαζί με φίλους και συμμαθητές .Ακόμη μάθαμε όλοι πολλά για το παιδομάζωμα.

Μηνάς Γ3

Κέρδισα ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα μέχρι το σημείο που μπόρεσαν να αποδώσουν το ρόλο τους τα παιδιά που έρχονται πρώτη φορά σε επαφή με την τέχνη . Ωστόσο υπήρχαν πολλά ξενύχτια δουλειάς ,γραψίματος ,έντασης και δημιουργικών αντιπαραθέσεων που συνέβαλαν στην προσπάθεια υλοποίησης του οράματος μου για την διασκευή του συγκεκριμένου βιβλίου. Πέρασα δημιουργικό χρόνο με τη Μυρτώ και τον Νίκο με τον οποίο συνεργαστήκαμε άψογα ξέροντας ο κάθε ένας τα πατήματά του στα δικά του καθήκοντα. Οπωσδήποτε όλοι μαζί είχαμε πολλή πίεση σχετικά με την ηχητική κάλυψη της γιορτής ,που μου προκάλεσε άγχος. Ευτυχώς όμως τα παιδιά κάποια στιγμή έμαθαν τα λόγια τους και παίξανε καλά.
Επίσης να προσθέσω ότι είμαι περήφανος -εκτός από τα αρνητικά- για τα παιδιά τα οποία εύχομαι να βοήθησα να έρθουν  σε επαφή με τα συναισθήματά τους να ανακαλύψουν κοινά χαρακτηριστικά με τον εαυτό τους και σε συνδυασμο με τις ιστορικές γνώσεις του έργου να βιώσουν την ανελευθερία των προγόνων μας και να ξεφύγουν από την καθημερινότητα εκφράζοντας το κάθε τους συναίσθημα πάνω στη σκηνή.
   

Η υπεύθυνες καθηγήτριες,

Δομουχτσή Ελένη

Ουζούνη Στεργιανή