ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΠΑΛΛΑΤΙΔΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ 2023-24
ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ
Kατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-2024 στο Παλλατίδειο Γυμνάσιο Σιδηροκάστρου συστήθηκε μαθητικός θεατρικός όμιλος μετά από πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών Δομουχτσή Ελένης και Αλεξανδρίδη Ασπασίας με τίτλο
«ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΑΣ ΚΩΜΙΚΟΙ ΣΚΟΡΠΟΥΝ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»
Τα μέλη του ομίλου ήταν μαθητές της Α ΄ και Β ΄ τάξης . Δύο ώρες κάθε εβδομάδα συγκεντρώνονταν και σταδιακά άρχισαν να έρχονται σε επαφή με το θέατρο , τη δημιουργική γραφή και την δημιουργική φαντασία .Τελικός στόχος ήταν η πραγματοποίηση θεατρικής παράστασης με τίτλο « Ο ΦΙΛΑΡΓΥΡΟΣ» του Μολιέρου.
– Οι γνωστικοί στόχοι του ομίλου έφεραν τους μαθητές σε επαφή με τη θεατρική τέχνη και τους ώθησαν να εκτιμήσουν και να αξιολογήσουν τις δυνατότητές τους, τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους .Επίσης έμαθαν να αναγνωρίζουν χαρακτηριστικά μιας παλιότερης εποχής , κατανόησαν τις συνέπειές των στερεοτύπων αλλά και της φιλαργυρίας μέσα από τη θεατρική τέχνη και μελέτησαν τα στοιχεία που συνδέουν τα ποικίλα πεδία της ανθρώπινης δραστηριότητας στο παρελθόν .Οδηγήθηκαν ακόμη στο να κατανοούν την ποιότητα μιας θεατρικής παράστασης σχετικά με την υποκριτική τέχνη μέσα από την άρθρωση ,τη σκηνογραφία, την ενδυματολογία ,τη στάση του σώματος ,την έκφραση.
-Οι μαθητές απέκτησαν δεξιότητες όπως να προσεγγίζουν στοιχεία μιας παλαιότερης κοινωνίας στην Γαλλία με την ενσυναίσθηση, να αναπτύσσουν την ικανότητα ενσυναισθητικής κρίσης, να ενισχύουν την κριτική τους σκέψη, να οργανώνουν αποτελεσματικά το χρόνο τους, να εφαρμόζουν τις στρατηγικές ανάπτυξης της υποκριτικής τέχνης, να σχεδιάζουν τις δράσεις τους σύμφωνα με το διαθέσιμο χρόνο τους. Κατάφεραν να αποδεικνύουν στον εαυτό τους ότι μπορούν μέσα από την προσπάθεια να ανακαλύψουν πρόσθετες δεξιότητες τους και να πετύχουν τον τελικό τους στόχο, να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που απαιτούν συνεργασία και επικοινωνία με άλλα άτομα και να αναπτύσσουν την δημιουργική σκέψη και δράση με την άμεση συμμετοχή, το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας.
-Οι μαθητές υιοθέτησαν συμπεριφορές : κατανόησαν τη χρησιμότητα του θεατρικού κωμικού έργου, αναγνώρισαν το δικό τους ταλέντο αλλά και των συνεργατών – συμμαθητών τους στην σκηνοθεσία, την ενδυματολογία,την ζωγραφική ,την μουσική και τον χορό. Επιπλέον εξοικειώθηκαν με την άσκηση της κριτικής σκέψης, ενθάρρυναν τον εαυτό τους αλλά και τους συμμαθητές τους να ερευνούν, να αναπτύσσουν πρωτοβουλία, να ανακαλύπτουν. Ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι σε ζητήματα στερεοτυπικών αντιλήψεων ,στην φιλαργυρία και στην αξία των υγιών και τρυφερών ανθρώπινων σχέσεων.
–Η δράση του ομίλου ολοκληρώθηκε με την πραγματοποίηση τριών παραστάσεων:
- 1 η θεατρική παράσταση: 1η θεατρική παράσταση
- 2 η θεατρική παράσταση: Πέμπτη ,16 Μαΐου, στην Β ΄ & Γ ΄ Γυμνασίου στην Χριστιανική Εστία του Σιδηροκάστρου.
- 3η θεατρική παράσταση :Παρασκευή ,17 Μαΐου, στο 1ο Γυμνάσιο Σερρών στα πλαίσια διασχολικής συνάντησης με θεατές μαθητές –αντιπροσώπους των Γυμνασίων των Σερρών
.
- Φωτογραφικό υλικό είναι αναρτημένο στο ιστολόγιο των εκπαιδευτικών του ομίλου:
« Συνοδοιπόροι στη σχολική ζωή».
Συνεργάτες και υποστηρικτές του έργου του ομίλου υπήρξαν :
- Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου Σιδηροκάστρου
- Ιερά Μητρόπολις Σιδηροκάστρου
- 1ο Γυμνάσιο Σερρών
- Ελαιοτριβείο Λυγερά
- Δημοτικά σχολεία Σιδηροκάστρου
- Μαθητές των Γυμνασίων των Σερρών και Εκπαιδευτικός κόσμος
- ΚΤΕΛ Σερρών
- Μαλλιαρού Μ.,θεατρολόγος-εκπαιδευτικός.

Αποτίμηση του έργου του ομίλου μέσα από τα μάτια των μαθητών-μελών του ομίλου
Ζητήθηκε να απαντήσουν στα παρακάτω 2 ερωτήματα
1η. ερώτηση
Η συμμετοχή μου στον όμιλο θεάτρου και μουσικής με βοήθησε να νιώσω κυρίως…,,…….
Γιατί,………..,,
2η ερώτηση
Από τη φετινή συμμετοχή μου στον όμιλο θέατρου και μουσικής δεν θα ξεχάσω……….
Α3 ΑΚΗΣ
1 Με βοήθησε να δουλεύω περισσότερο ομαδικά γιατί κάναμε πολλές
ώρες πρόβες ομαδικά
2 Δεν θα ξεχάσω την προσπάθειά μας και τις πλάκες που κάναμε όταν κάναμε πρόβες
Β2 ΑΡΓΥΡΗ
1ερώτηση: Με βοήθησε να νιώσω χαρά, γιατί χάρηκα που συμμετείχα σε όλο αυτό, λύπη γιατί στεναχωρήθηκα που τέλειωσε
2 ερώτηση:Δεν θα ξεχάσω τις ωραίες στιγμές που περάσαμε και το πόσο όμορφο ήταν αυτό που περάσαμε όλοι μαζί που με πολύ προσπάθεια καταφέραμε και φτάσαμε σε αυτό το σημείο που είμαστε.
Α3 ΔΗΜΗΤΡΑ
1. ερώτηση
Η συμμετοχή μου στον όμιλο θεάτρου και μουσικής με βοήθησε να έχω περισσότερη αυτοπεποίθηση και να μην ντρέπομαι να μιλάω και να κινούμαι με άνεση στον χώρο που βρίσκομαι.
2η ερώτηση
Από τη φετινή συμμετοχή μου στον όμιλο θέατρου και μουσικής δεν θα ξεχάσω τις υπέροχες στιγμές που περασαμε όλοι μαζί στις πρόβες, όταν πήγαμε να διαλέξουμε στολές, την μέρα που παιξαμε και στην Εστία αλλά και όταν πήγαμε εκδρομή στις Σέρρες για να παίξουμε το θεατρικό …. Όλα αυτά ήταν υπέροχα!!!
Α2 ΑΓΓΕΛΟΣ
1.Η εμπειρία μου από τον όμιλο ήταν ευχάριστη γιατί μέσα από το ομαδικό πνεύμα και τη συνεργασία μου με τους άλλους ηθοποιούς καταφέραμε να φέρουμε εις πέρας ένα δύσκολο έργο, να ανεβάσουμε τον “Φιλάργυρο”.
2.Από τη φετινή μου συμμετοχή στον όμιλο δε θα ξεχάσω τις ατελείωτες πρόβες, τη προσπάθεια να μάθουμε τα λόγια, τις παραστάσεις και τους ηθοποιούς με τους οποίους πέρασα ένα καταπληκτικό εξάμηνο. Φυσικά δε θα ξεχάσω την κυρία Δομουχτσή Ελένη για τις οδηγίες και την οργάνωση. Θα το ξαναέκανα με κλειστά μάτια.
Α3 ΓΙΩΡΓΟΣ
1. ερώτηση
Η συμμετοχή μου στον όμιλο θεάτρου και μουσικής με βοήθησε να νιώσω κυρίως καλύτερα για τον εαυτό μου
Γιατί, μπόρεσα και βγήκα μπροστά σε πολλά άτομα και δεν είχα το άγχος για το αν θα με κοροϊδέψουνε
2η ερώτηση
Από τη φετινή συμμετοχή μου στον όμιλο θέατρου και μουσικής δεν θα ξεχάσω το πόσο ωραία περάσαμε στις πρόβες και αφού τελειώσαμε τη παράσταση. Τώρα θα έχουμε να θυμόμαστε κάτι που το κάναμε όλοι μαζί σαν παρέα
Β3 ΚΑΤΕΡΙΝΑ
1)Με βοήθησε να νιώσω ότι όλοι μας μπορούμε να συνεργαστούμε και μάλιστα χωρίς να γνωριζόμαστε πολύ καιρό , αρκεί να το θελουμε και να το πιστεύουμε .Γιατί στο τέλος καταφέραμε και κάναμε μια παράσταση .
2)Δεν θα ξεχάσω τις ωραίες στιγμές χαράς και γέλιου που ζήσαμε στις πρόβες και φυσικά την εκδρομή μας στις Σέρρες και τις ώρες που περάσαμε όλοι μαζί.
Α3 ΓΙΑΝΝΗΣ
1η Η συμμετοχή μου στο όμιλο θεάτρου και μουσικής με βοήθησε να κινούμαι ελεύθερα πάνω στην σκηνή χωρίς να έχω το άγχος να με κοροϊδέψουν οι υπόλοιποι.
2η
Δεν θα ξεχάσω ποτέ μου την προσπάθεια με την ομαδικότητα που είχαμε για να καταφέρουμε να μάθουμε τα λόγια μας(οι άλλοι οχι εγώ) και τα τραγούδια. Επίσης δεν θα ξεχάσω όταν σκόνταψε ο Άγγελος στην σκηνή στην παράσταση που παρουσιάσαμε στις Σέρρες που χάρισε σε αυτούς που παρακολουθούσαν την παράσταση και σε εμάς τους ίδιους γέλια (με την καλή την έννοια) και χαρά.
Β2 ΑΘΑΝΑΣΙΑ
1.Η συμμετοχή μου στον όμιλο θεάτρου και μουσικής με βοήθησε να νιώσω κυρίως χαρά και διασκέδαση διότι με την βοήθεια των καθηγητών αλλά και των μαθητών καταφέραμε μέσα σε έξι μήνες να δημιουργήσουμε ένα υπέροχο θεατρικό .
2. Από την φετινή μου συμμετοχή στον όμιλο θεάτρου και μουσικής δεν θα ξεχάσω τον αγώνα που δώσαμε , για να δημιουργήσουμε ένα καταπληκτικό θεατρικό αλλά επίσης τα γέλια, τις χαρές μας και την τέλεια συνεργασία που δημιουργήθηκε κατά την διάρκεια του έργου .
17-5-24
H υπεύθυνη καθηγήτρια :
Δομουχτσή Ελένη-Αικατερίνη,
& η συμμετέχουσα καθηγήτρια:
Αλεξανδρίδη Ασπασία.